Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Kul med variation

Av gardens-djur - 12 mars 2011 15:11

 

   Är rätt skoj att hämta in alla olikfärgade ägg nu, när alla (utom MES:arna) kommit igång att värpa. Ovan är alla avelsägg dock. Matäggen är enbart bruna eftersom de kommer från de 10 nyinköpta lohmandamerna    


Lyste också dv.kochinäggen i går och det är 100% befruktning i dem så nu hoppas jag att kläckningen som är beräknad till 21/3 går bra den med och att det blir en knippe små gula dunbollar


 

Denna kläcktes i fjolvåras och njuter verkligen av sitt sandbad   


Ha det gott   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gardens-djur - 30 juni 2012 12:01

Pga skilsmässa och flytt för min del så finns inga fjäderfän i min ägo för tillfället, men om livet vill så kanske det blir så i framtiden.. ...

Av gardens-djur - 26 april 2011 13:03

    I dag blir det bildbomb på mina små badankor + mina nya gobblers                      Rätt roliga djur dessa gobblingar och jag ser fram emot att de vita cröllwitzarna ska kläckas och dessutom har jag bokat in mig på li...

Av gardens-djur - 8 april 2011 12:59

      Tack vare goda vänner som ställer upp och hjälper till hände det en hel del idag under ca 2 timmars tid     Nu väntar jag på lite värme, så att det går att måla i en ljusare gråfärg, fixa in värpreden och sittpinnar samt näta in dörren...

Av gardens-djur - 7 april 2011 08:39

Blandade avelsägg säljes. Kommer att bli olika färger både på hönsen och äggen, vilket ger dig en fin grupp med värphöns som värper ägg i olika färger och nyanser.       Just nu är priset (inklusive frakt och emballage) 240 kr. Om du vill ha...

Av gardens-djur - 6 april 2011 17:11

   En del var obefruktade och de som var befruktade så dog en del efter ca 2 veckor i kläckaren och de som gick tiden ut och till och med dragit in gulesäcken pickade sig av någon anledning inte ut ur skalen. Inte heller blev det något av första om...

Ovido - Quiz & Flashcards