Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Dammigt hos damerna

Av gardens-djur - 15 mars 2011 09:24

Ja, så är det   


Tänkte "norpa" grovdamsugaren från källaren i dag och svoscha runt hos damerna i ett försök att få bort i alla fall det värsta dammet.. Fjäderfän är trevliga, men ack så skräpiga av sig. Smådun och damm samlas i "högar" och eftersom jag är allergisk mot både dun och damm (+ en gaziljon andra saker) så blir det liiiiiiiiiiiiiite jobbigt mellan varven och då är det läge att göra något åt det hela  


Ska bli mkt skoj att se om det anländer några ägg i dag   Jag vet i alla fall att det skickas ankägg idag, så de bör ju anlända i morgon eller på torsdag och om inte förr, så lär det komma in äggbilder då   


Kollade också upp var kläckare nr 2 är nånstans och vad jag kan se så kom den till Malmö i går och sorteras, så den bör dyka upp denna vecka även den   


Har inte riktigt klurat ut hur jag ska rymmas med alla ägg i kläckarna än, men det löser sig säkert.. Det är ju "bara" 24 vaktelägg, 24 isbarägg och 12 blå ankägg som ska rymmas i 2 suro   


Om det kommer ägg idag så uppdateras dagens inlägg med äggbilder..


Och ägg kom det

 

Ursprungligen var det 12 isbarägg som anlände, men 3 var totalt mosade, så 9 blir det som åker in i kläckaren sedan de fått "vila" efter posthanteringen, för just nu är de nog  än..


Ha det gott   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gardens-djur - 30 juni 2012 12:01

Pga skilsmässa och flytt för min del så finns inga fjäderfän i min ägo för tillfället, men om livet vill så kanske det blir så i framtiden.. ...

Av gardens-djur - 26 april 2011 13:03

    I dag blir det bildbomb på mina små badankor + mina nya gobblers                      Rätt roliga djur dessa gobblingar och jag ser fram emot att de vita cröllwitzarna ska kläckas och dessutom har jag bokat in mig på li...

Av gardens-djur - 8 april 2011 12:59

      Tack vare goda vänner som ställer upp och hjälper till hände det en hel del idag under ca 2 timmars tid     Nu väntar jag på lite värme, så att det går att måla i en ljusare gråfärg, fixa in värpreden och sittpinnar samt näta in dörren...

Av gardens-djur - 7 april 2011 08:39

Blandade avelsägg säljes. Kommer att bli olika färger både på hönsen och äggen, vilket ger dig en fin grupp med värphöns som värper ägg i olika färger och nyanser.       Just nu är priset (inklusive frakt och emballage) 240 kr. Om du vill ha...

Av gardens-djur - 6 april 2011 17:11

   En del var obefruktade och de som var befruktade så dog en del efter ca 2 veckor i kläckaren och de som gick tiden ut och till och med dragit in gulesäcken pickade sig av någon anledning inte ut ur skalen. Inte heller blev det något av första om...

Ovido - Quiz & Flashcards