Alla inlägg den 29 mars 2011

Av gardens-djur - 29 mars 2011 08:39

Ja, nu har min testomgång dvärgkochiner kläckts och det blev 7 gula, varav 2 flyttade under gårdagen så 5 dunisar behålls tills vidare i alla fall..


 

Eftersom jag har dels fler testomgångar i mina kläckare, samt både vaktlar och ankor, så fick dessa ligga och kläckas under värmelampan och bli sprayade med vatten lite nu och då och det gick ju finfint även det, men inget som jag kommer att göra till en vana direkt  


I övrigt är här som vanligt, med undantag för att de 8 första pycklisarna (grönvärpare och värpkorsningar) är sålda och flyttade hemifrån nu i helgen som var, så förutom dvärgarna som ännu bor i köket så är här kycklingfritt.


Får en del förfrågningar om kycklingar och den här tiden på året har jag inte så många till salu, utan kläcker i första hand fram andra raser/arter nu + de höns jag behöver ha för eget bruk, men lite längre fram i vår/sommar lä det finnas kycklingar att köpa och ev. kanske det finns några värpande djur till salu i sensommar/höst.


Det är stiltje på nya hönsutrymmet för tillfället, då ryggen är ovanligt bråkig med mig, men det är bara att vänta ut och köra igång igen, när det går. Har ju ganska bra med tid på mig om man säger så...   


Ha det gott   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards