Alla inlägg den 23 mars 2011

Av gardens-djur - 23 mars 2011 12:12

 

Någon av mina unga damer som nybörjat lägga ägg värper babyblåa ägg  


Här bredvid 2 isbarägg. Dessa blåa ägg ska jag spara oh lägga i kläckaren senare, när den är ledig och då ska jag förmodligen köra dem tillsammans med dv.kocinägg kanske.. Får se hur det blir. Det är mkt på G på fjäderfäfronten nu i alla fall kan jag avslöja   


Mer info kommer längre fram.


I övrigt så durrar kläckarna på och till helgen väntar jag att en liten omgång gula dv.kochinkycklingar ska kläckas och sedan ca en vecka efter det så är det väl vaktlarna som ska kläckas och efter det första omgången beställda isbarkycklingar, därefter mina blå ankor. Sedan blir det någon/några veckors uppehåll för att därefter kläckas ännu fler beställda isbarägg i den ena kläckaren och grönvärpare (mest troligt) eller indiska stridshöns i den andra.


Ha det gott   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards